NABH ACCREDITED

PEACE HEALTH CENTRE, TIRUNELVELI

     At Peace Health Center, we take pride in upholding the highest standards of care, reflected in our commitment to achieving and maintaining the esteemed NABH (National Accreditation Board for Hospitals & Healthcare Providers) accreditation. This accreditation signifies that our hospital adheres to stringent quality benchmarks in patient safety, infrastructure, clinical processes, and staff expertise.

     The NABH standards ensure that every aspect of our hospital from treatment protocols and patient care to operational efficiency and hygiene is designed to provide a world-class healthcare experience. It emphasizes a patient-centric approach, effective communication, and continuous improvement in all services offered.

     By aligning with NABH standards, we not only assure our patients of consistent quality and safety but also empower our team to deliver exceptional care that meets national and international benchmarks. This dedication to excellence underscores our mission to provide compassionate, reliable, and superior healthcare to every individual we serve.

Peace Health Centre
Peace Health Centre
gray concrete wall inside building
gray concrete wall inside building

NABH என்றால் என்ன?

மருத்துவமனைகள் மற்றும் சுகாதார வழங்குநர்களுக்கான தேசிய அங்கீகார வாரியம் (NABH) என்பது இந்திய தர கவுன்சிலின் (QCI) ஒரு குழுவாகும், இது மருத்துவமனைகளுக்கு தரஅங்கீகார திட்டத்தை நிறுவி செயல்படுத்த அமைக்கப்பட்டது.

மருத்துவமனைக்கான அங்கீகார தரநிலைகள்

NABH அங்கீகாரம் என்பது, இந்தியாவில் உள்ள மருத்துவமனைகள், உலகளாவிய அளவுகோல்களுக்கு இணையான தரநிலைகள் மற்றும் நடைமுறைகளைச் செயல்படுத்துவதற்கான ஒரு வழியாகும். NABH என்பது உடல்நலப் பாதுகாப்புக்கான சர்வதேச சங்கத்தின் (ISQUA) உறுப்பினராக உள்ளது.

NABH தரநிலைகள் என்றால் என்ன?

NABH அங்கீகாரத்தைப் பெற, நாம் 105 தரநிலைகளையும் 683 புறநிலை கூறுகளையும் பின்பற்ற வேண்டும்.

தர நிலைகள் நோயாளியை மையமாக கொண்ட தர நிலைகள் மற்றும் மருத்துவமனை மையத் தர நிலைகள் என பிரிக்கப்பட்டுள்ளன.

தர நிலை பட்டியல்

1. அணுகல் , மதிப்பீடு மற்றும் கவனிப்பின் தொடர்ச்சி (Access, Assessment and Continuity of Care)

2. நோயாளிகளின் பராமரிப்பு (COP - Care of Patients)

3. மருத்துவ மேலாண்மை (MOM - Management of Medication )

4. நோயாளி உரிமைகள் மற்றும் கல்வி (PRE - Patient Rights and Education )

5. மருத்துவமனை தொற்று கட்டுப்பாடு(HIC - Hospital Infection Control )

6. நோயாளிகளின் பாதுகாப்பு மற்றும் தர மேம்பாடு (PSQ - Patients safety and quality improvement )

7. நிர்வாகத்தின் பொறுப்புகள் (ROM - Responsibilities of Management )

8. வசதி மேலாண்மை மற்றும் பாதுகாப்பு (FMS -Facility Management and Safety)

9. மனித வள மேலாண்மை ( HRM - Human Resource Management)

10. தகவல் மேலாண்மை அமைப்பு (IMS -Information Management System)